måndag 5 april 2010

Lite påsk och lite vår.

Nu har våran hönapöna snart gjort sitt när påsken snart är över. Hönan har min mamma sytt och är en stor favorit hos alla genom åren både stora och små.

Lite påsk på balkongen också, krukan är jättefin nertill med små tokiga hönor som springer runt om, men det fick jag visst inte med tyvärr.


Det här får väl bli till vårteckensutmaningen. När man äntligen kan plantera lite blommor i balkonglådor och krukor då känns det som man är på rätt väg äntligen. Igår kväll släpade jag ut P på balkongen så han fick höra hur underbart fåglarna sjöng för oss HÄRLIGT!



Igår var vi ute på landet en sväng för att kolla till huset där de nu har börjat riva ut golv och väggar för att fixa till vår vatten läcka som vi har där. Det såg så förskräckligt ut att vi bara ville åka hem igen trots det fina vädret och medhavd fikakorg. Snön är i alla fall på väg att smälta bort vilket kändes lite positivt i alla fall.
.



Idag på morgonen när jag skulle ut med lilla hunden så var både hustaken och delar av marken täckt med ja....tro det eller ej snöööö, våren har liksom kycklingen ovan satt sig på ändan. Högst tillfälligt hoppas jag. Ha det så bra kram Petra!





4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken liten söt kyckling på sista bilden!
Ja, det är onekligen lite segt just nu.....snö vill vi ju inte ha mer av, tack!
Agneta

MårsArt sa...

Stora Hönapöna verkar bekant...
Kul att den används. Jag hade den ju på hatthyllan...ett och annat höjt ögonbryn blev det ju när jag fick besök.
Här har det inte snöat, men det har varit kallt i dag.
Fint med penséerna på balkongen.
Vad är det för konstig kyckling???
Har den kraschlandat?
Kramar

Paula sa...

Hej,
Skönt med dina vårtecken även pm våren tar lite paus ibland =( Tur för mig att jag bor "söderut" haha vi har i alla fall inte haft ngn mer snö och jag hoppas vi slipper det. Ha det bäst kram =)

LisaMatilda sa...

Visst är det härligt med alla vårtecken som är på gång. Kul att hitta hit och få kika runt hos dig!