onsdag 14 april 2010

Nu kommer det mera penseer, man får ju göra det bästa av den 12 kvm stora balkongen i stan. Idag ringde nämligen våran snickare på landet och väckte mej med den glada (inte) nyheten att vi hade rätt, vattenskadan fanns även i hallen som vi trodde hmm. Så han sa att vi skulle nog inte planera för något midsommarfirande där ute i år tyvärr. Det är första gången jag blir lite glad över att jag har sen semester i år.

Men lite försenade vårtecken var det ju. Detta är ett säkert tecken i vår familj på att våren är här, fullt med diverse allergi preparat som används flitigt av alla utom en i familjen. I år är dock jag än så länge förskonad från dessa eftersom mina älskade kollegor på jobbet gick ihop och tyckte att jag skulle prova med en spruta i rumpan med ett preparat mot allergi. Det var egentligen inte så mycket diskussion om det hela utan helt plötsligt stog allra "käraste" B där med sprutan i högsta hugg och det var bara att se glad ut. Men nu är jag i alla fall glad, för det är inga rinnande ögon eller snorig näsa hos mej. Vi får se hur länge det varar.


Det här trädet brukar jag och lilla hunden gå förbi på en av våra uterundor. Jag tycker det har så fantastisk fin stam, den är riktigt vit ( vilket syns dåligt på bilden) och det gäller alla årstider. Nu växer det dessutom små fina krokusar under och påskliljor är på väg upp.



En favorit på våren är min fina rosa kappa från Newhouse som har fått smyga fram lite försiktigt nu, för det är ju fortfarande rätt så kallt på morgonen och på kvällarna. På Fredag bär det av till Alingsås och Göteborg med hotellvistelse och underhållning i form av handbollsmatcher som bägge tjejerna ska spela.
Ha det så bra i solen kram Petra.




1 kommentar:

MårsArt sa...

Inte kul med vattenskador, men förhoppningsvis blir allt ok.
Det låter ju bra med den där allergisprutan-undrar hur länge den gör verkan.
Vi kanske ses i helgen.
Kramar