tisdag 30 mars 2010

Våren

Bäcken som rinner nedanför vårat hus på landet har nästan förvandlats till en flod och fullkomligt forsar fram,även där den i vanliga fall inte brukar rinna. Om några veckor kommer här växa vitsippor i mängder också och då är det verkligen VÅR... även på landet.
Hemma i stan har snösmältningen gjort underverk och det är barmark på de flesta ställena nu.

I rabatterna tittar nu äntligen de första vårblommorna fram och idag har solen lyst på oss hela dagen här i Linköping vilket gör att man känner livet i sig lite extra mycket.


Avslutar med en bild på våran brygga, inte dax för sjösättning av båten här ännu men jättehärligt ändå. Man får vara glad att den ligger kvar efter den här vintern.

Ha det så bra kram Petra!

2 kommentarer:

MårsArt sa...

Tur att ert hus ligger högt när vårfloden kommer.
ÅHHH!!! Gamla Linköping!
Min farfar hade affären till vänster i det vita huset(Ekmanska gården).
Inte läge för ett dopp vid bryggan ännu...
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Tack för att du var och hälsade på hos mig i min blogg!
Och vilken fin blogg du har. Den är nu insorterad i min egen lilla lista! Jag återkommer, var så säker.
Så mysigt ert sommarhus verkar ligga, bäck och sjö och hela baletten. Skall bli roligt att följa livet både där och i er stad.
Kram
Agneta