onsdag 21 april 2010

Blå vår

Visst gör det ont när knoppar brister, nej det gör det väl inte? Det känns härligt tycker jag. Här är det syrenknoppar som är på gång.

Favoritblomaffären har sedan en tid haft sina blommor utflyttade utanför affären och är en trafikfara för alla som åker förbi där eftersom de alltid har det så fint. I dag gick jag dock och var inte till någon större fara för någon.


Scilla (?) i mängder i varenda trädgård som vi gick förbi, det ser så härligt ut med allt det blåa tycker jag. Extra härlig när himlen idag är alldeles jämngrå dessutom.



Mera blått och här är det ljuvliga blåsippor som blommar också de i mängder.




Nu ska det bära av till affären och handla lite eftersom vi varit borta hela helgen och sedan jobbat både jag och mannen. Det är så att råttorna gråter här hemma ( och det gör visst jag med snart för nu snöar det utanför fönstret ser jag hm).
Ha en bra dag kram Petra!





1 kommentar:

MårsArt sa...

Ser härligt ut vid blomsteraffären.
Har så underbara scillabilder i huvudet från åren i Törnevalla.
Här har också varit typiskt aprilväder i dag med snö och nu lite sol.
Kramar