tisdag 23 mars 2010

Våren och pasteller.

Nu kommer de fram igen de kära pastellfärgerna och här i form av virkade armband som jag bara älskar. De har min kära mamma gjort och jag var snabbt framme och länsade förråden.
Vita linneskjortan och rosa sjalen får också komma fram och lufta lite på sig.

Ett annat vårtecken är vårstädningen som måste till nu när solen börjar skina på fönster och andra ytor, inte alltid så rent som man trodde.


En zinkbricka som står på balkongen och som har blivit lite våruppdaterad.



Och här hela planteringsbordet också det på balkongen som nu är helt fri från snö äntligen JIPPIEE!!
Ha det så skönt nu! kram Petra.



3 kommentarer:

MårsArt sa...

Godmorgon...fast du har väl nyss somnat...(vi har kvällskonferens-efter jobbet-lagom kul...)
VA, har du inget turkos el orange armband? Då får jag skicka det.
Visst är det skönt att det mesta av snön försvunnit så fort.
Snygg sjal.
Ha dé bra,
Kramar

Boviksmarinan sa...

Hej!!
Jag ser att vi har samma favorit butik, Lantligt i Habo. jag e uppvuxen i Mullsjö men bo långt upp i norrland numera. Fin blogg du har!!//Kram L

Boviksmarinan sa...

Läste oxå på din blogg att du drömmer om ett hus i utlandet. Samma här...kanske Toscana i framtiden. Det vore en dröm. //Kram igen L