lördag 30 januari 2010

Vårlängtan.

Har sett att det är flera än jag som längtar efter våren och igår när jag var i blomsteraffären kunde jag inte motstå en enkel lite bellis. Tycker att de är för söta, även den rosa är helt ljuvlig så den kanske får följa med hem nästa gång.
Kuddarna i soffan har fått nya fodral i svart och vitt som jag är lite inne på just nu, detta kuddfodral har jag fått av kära mamma som hon gjorde till mej för ett tag sen. Tackar för detta och tipsar mina läsare om hennes blogg Hemma på hasselgatan för mera inspiration.

Ett annat litet träd som har fått följa med hem nyligen är detta, nämligen myrtenträdet. Hoppas nu att jag lyckas lite bättre med detta än vad jag har gjort med mina olivträd som jag lyckats ta död på en tre, fyra stycken nu ( om nu inte det som övervintrat på landet mot all förmodan har överlevt).

En härlig hm.... vinterbild från Gamla Linköping, ska snart ge mig ut i -20 graders kyla och det känns väl inte så där väldigt lockande måste jag medge.
Ta på er ordentligt och ha det så bra kram Petra.



3 kommentarer:

MårsArt sa...

ÅÅHHH! Gamla Linköping, det är något magiskt över den platsen. Jag längtar alltid dit. Funderar på att ställa mig i bostadskön dit.(vet att den är lååång)
Det finns en växt som liknar och är tåligare än myrten. Den heter myrsine. Testa den om/när din myrten trillar av pinn. Väntar nu på din syster P & barnbarnen.
Kramar

Paula sa...

Hej,

Så mycket blommor och växter du verkar skaffa. Själv har jag bara en blomma jag lyckas med, och det är orkideér. Antagligen för att de inte behöver så mycket vatten...
Ja nu längtar man verkligen efter våren, det som hade varit ännu bättre hade varit att ha ett hus i ett varmt land där man kan tillbringa vintrarna. Men först måste man nog bli miljonär. Kanske man skulle köpa en trisslott lite oftare =) ha det bra syster yster. kram

MårsArt sa...

Hej där.
Har märkt att räknaren (easycounter) lagt av-hos dig, mig och syster P. Det kom upp någon mystisk rysk sida (jag felanmälde)på e-c ett par dagar, sedan fungerar inte räknaren trots att jag installerat den på nytt som man skulle göra...Undrar om fler råkat ut för detta. Försökte install susnet räknare-gick inte..
AARRGG