måndag 14 december 2009

Roligt i helgen

I helgen har det varit fullt upp med roliga saker, det började i Fredags med att jobbet hade julfest med middag och dans. Innan festen skulle vi träffas hemma hos en jobbarkompis (Lotta) några stycken. När jag väl kom dit med andan i halsen efter att ha skjutsat ungarna på träning i finaste festklädseln så var de flesta redan där och jag fick gå på husesyn med värdinnan eftersom jag inte varit där tidigare. Givetvis så hade jag ingen kamera med mej utan fick insupa atmosfären i sinnet. Vilken lägenhet!!! Det mesta gick helt i vitt och var mycket stilfullt och mysigt med tända ljus lite varstans. Nästa gång glömmer jag inte kameran!!!! Tack för en trevlig förfest.
En annan trevlig sak var att jag fick ett paket i brevlådan fyllt med härliga saker helt i min smak, bla så var där julkort, present etiketter, tags och fina skrifter att sätt in bakom glas och ram. paketet var givetvis från gulliga mamma TACK!

I Lördags var det dax för det årliga pepparkaksbaket med pepparkakor och pepparkakshus som vi lyckades få att sitta ihop detta år dessutom. Baket gick i Pippi Långstrumps tecken med pepparkakor i alla möjliga storlekar och former. Idag innan jag skulle till jobbet fick äldsta tjejen med kompis för sig att det skulle på kristyr på alla pepparkakorna som saknade det, så det var bara att röra ihop lite till åt dem.


Har också avslutat ovanstående projekt som jag påbörjade i veckan, blev rätt så fin tycker jag själv ( lite knölig på bilden dock).
Ha det bra kram Petra!



1 kommentar:

MårsArt sa...

Kul att paketet uppskattades. Kudden är jättefin. Du hittar då alltid på egna kreativa utföranden & lösningar på sån´t du vill ha.
Kram