torsdag 22 januari 2009

Vårkänslor

Underbara mårbacka pelargon,visst längtar man efter att få sätta igång lite med blommor och annat grönt nu?
Jag har ju ett gäng pelargoner på landet som jag har lyckats (på något otroligt vis) att övervintra för andra vintern i rad nu. Problemet är bara att jag inte vet riktigt när det är tid att väcka upp dem så smått. Min allra goaste jobbarkompis Brillan sa att det är nog dax att börja titta lite på dem nu, och det har jag gjort nu tittat lite alltså, men sen då och när då ???? Ett annat problem med att spara pelargonerna är att jag inte kommer ihåg vilken färg respektive blomma har,vilket jag naturligtvis borde ha märkt upp på något vis men ej har gjort. Detta gör att det kan bli väldigt tjusiga blomstergrupper så småningom.

Hemma i stan är det dock vårblommor i kruka som gäller just nu, både pärlhyacinter och vita krokusar samt lite annat i kvistform.



Vilka härliga färger blålila campanula och lime färgade krukor. Tycker dessa blommor är lite svårskötta men underbart vackra. (bild från Rappne,Ulriksdal).

Ha det så bra kram Petra



1 kommentar:

Anonym sa...

vattna nu kan ju vara en bra ide.Inte så mycket men en skvätt.Prata sedan gärna med dom ca 5 min så här i början av säsongen

kram Brillis