tisdag 27 januari 2009

Helgmat eller?

I helgen skulle jag slå till och bjuda familjen och ena dotterns rätt så nyblivna pojkvän på Söndagsmiddag, det skulle bli porterstek som jag aldrig har misslyckas med och som var ett säkert kort trodde jag........

Det började med att det var handbolls-VM på tv Sverige-Ungern så middagen blev något fördröjd, men i pausen åkte steken i grytan i alla fall och sent om sider blev det dax att äta.

Något mera segt och fett får man nog leta efter till och med hunden idisslade. Maken frågade om man inte kunde gå tillbaka till affären och klaga eller byta,vilket jag hade god lust till. Det är ju helt omöjligt att se att det ligger en stor fettklump insprängd i steken när man köper den. Eller hur?


Det blev för maken att rycka in och göra varma mackor som enligt honom blev väldigt smaklösa trots paprika och vitlökspulver. Men de gick ju i alla fall att äta. För att släta över mina tidigare misslyckanden i köket så vispade jag ihop en kladdkaka med vispgrädde som alla slukade med god aptit till sist puuh!!!! Det dröjer nog innan pojkvännen vågar sig på en ny söndagsmiddag hemma hos oss igen. Det kändes inte som en bra söndag för matlagning helt enkelt.
Ha det så bra kram Petra!



Inga kommentarer: