fredag 29 april 2011

ÅH! Vilken underbar morgon

 Slutade jobbet tidigare i morse och bestämde mig för att ta en promenad hem genom staden, vilket jag inte fick ångra. Här är den ena ingången på trädgårdsföreningen.
 Små söta förgätmigej som blommade i ett helt hav av blommor jättefint.
 Ett rätt så nyinvigt lusthus som någon lokal konstnär gjort ( minns ej vem). Med vatten som porlade runt omkring, det är så härligt med porlande vatten.
 Och på väg ut från trädgårdsföreningen möttes jag av denna blommande stjärnmagnolia. Magnolia är nog ett av favoritträden för min del synd bara att den blommar så kort tid.
Nästan hemma och ytterligare en underbar magnolia i full blom. Efter denna tidiga morgon promenad med allt härligt somnade jag gott sen.
 Ha det så bra kram Petra.

1 kommentar:

MårsArt sa...

Tänker numera ofta på att det är viktigt att leva i och njuta av nuet.
Precis som du gjorde här.
Kramar