tisdag 11 maj 2010

Våren i Linköping

Så var det dax för vårspaning igen. Här i Linköping blommar många träd helt fantastiskt just nu bla det på bilden ovan. Magnolian har inte riktigt slagit ut ännu men jag ska ta en liten titt på ett helt fantastiskt träd som ligger vid jobbet och se om det inte kan förevigas snart med en bild.
Hemma på våran gård i stan blommar gullvivan och tulpanen är på gång. Det gröna brevid är kantnepeta (kattmynta) som är en av mina favoriter eftersom den drar till sig fjärilar och luktar så gott när man går förbi och så är den fin också.

Här är en annan grön slänt hemma i stan, den brukar blomma jättefint lite längre fram vilket är lite extra kul eftersom det ligger ett äldreboende brevid som har tillgång till trädgården.
Idag skiner solen här också vilket är ett underbart vårtecken.
Ha det så bra kram Petra.


1 kommentar:

MårsArt sa...

Visst är det vackert nu när träden börjar blomma. Magnolia har jag inte sett någonstans här nere.
Tack för torpbilderna.
Ha en bra natt!!! Antar att du jobbar.
Annars: Sov Gott!
Du, jag lugnar mig med vågen-den gamla(rel.nya)duger.
Kramar