onsdag 18 november 2009

Julmarknad


(Ljusdocka som mamma gjort.)

Nu är det väl en härlig tid med massor av mys och ljus i alla dess former. I helgen var det julmarknad på ett slott här i närheten (Ekenäs slott) tyvärr så hade jag inte möjlighet att åka dit själv. Den 28/11 ska min mamma vara med på julmarknad i Linghem som ligger drygt en mil utanför stan, då jobbar jag så klart men kan rekommendera den till andra som har vägarna förbi. Den är inte så stor men det brukar finnas det mesta som man vill ha på en julmarknad.

Jul på Liseberg är något jag skulle vilja åka på någon gång, älskar ju denna stad men kommer mest dit på sommaren. Det är ju inte så ofta som det är så vitt och härligt i Göteborg som på bilden dock utan det brukar mest vara grått, slask och blåsigt där på vintern. Enligt kära B gäller detta sommaren också eftersom det alltid är detta väder när hon är där. (Hon har väldigt svårt att tro på min släng av solsting som jag ådrog mej där i somras).

En annan utflykt som det är dax för igen är den till landet för att fixa det sista plocket inför vintern. Båten har vi dock lyckats få upp äntligen efter mycket om och men. Lite felnavigering på sjön och med en annan båt på släp anlände ekipaget till sist till båtrampen där vi skulle ta upp båten för att upptäcka att bommen var låst och macken som hade nyckeln var stängd. Då känns det som om det inte är meningen riktigt. Efter några telefonsamtal löste sig detta dock till det bästa och skrället står nu på sin plats i vinterförvaringen.
Ha det så bra och njut av denna tid kram Petra.

1 kommentar:

MårsArt sa...

Oj,oj vilken historia med båten...
Liseberg ser ju fint ut på julen, kanske något att besöka.
Kram