fredag 22 maj 2009

Omvårdnad


Äntligen har jag kommit till skott och beställt tid för massage, helkropps i 75 min det känns väldigt välbehövligt just nu efter trädgårdsarbete och annat med värkande nacke och axlar som följd. Det underbara ska ske nu på Tisdag. Vad som inte är så skönt är att familjen just nu har drabbats av förkylning, hosta och feber. Vad är nu detta? Den här årstiden dessutom? Vi turas om med de tuffa sakerna som måste göras i det vardagliga livet som att gå ut med hunden, handla, laga mat och så vidare. Den som är piggast för stunden får uppdraget.

Mej är det för en gång skull lite mer synd om än de andra eftersom jag dessutom jobbar i helgen. Men utan feber och med piller i kroppen så går det. Detta är sjukvården av idag, i verkligheten, i Sverige och utan större möjligheter till vikarier. Nej skämt och sido så går det rätt så bra än så länge, men jag skulle hellre vara hemma i sängen och dricka mitt the och mysa framför tv´ n.

Hoppas ni mår bra kram Petra!




Inga kommentarer: